Witam,
Wycieraczka nie działa, elektryk zalecił wymianę na nową, ale nie jest pewien czy to padła wycieraczka.
Rozbierałem pokrywę od klapy tylnej i doszłem do wtyczki od sterownika, są tam cztery piny.
Niech ktoś mi opisze jak mam sprawdzić miernikiem czy od strony kierownicy jest wszystko ok i wina leży tylko w silniczku.
Czy Ty wiesz jak sprawdzić silniczek i elektronikę przy wycieraczce? bardzo by to pomogło, być może jakiś przekaźnik jest do wymiany i nie trzeba wymieniać silniczka za 330 brutto(nowy).
Wycieraczka nie działa, elektryk zalecił wymianę na nową, ale nie jest pewien czy to padła wycieraczka.
zmień elektryka jak nie sprawdził silniczka przy wycieraczce czy dobry.
cwana gapa... biorąc pod uwagę to, że w module silnika jest trochę elektroniki zakopanej, nie jest to takie proste. Wystarczyło, że sprawdził, że dochodzi zasilanie i reszta go .... bo mu za to nikt nie zapłaci.
ALIASpl trzeba wymontować silnik wycieraczki z samochodu, zdjąć pokrywę przekładni i elektroniki, wydłubać elektronikę z obudowy wycieraczki i dopiero potem można sprawdzić sam silnik - wcześniej moduł elektroniki może wykryć przeciążenie silnika i nawet wycieraczką nie drgnie.
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
w O2 na pewno nie ma elektrozaworu pompki spryskiwacza. Ktoś, kto habilitował się na elektrodzie chyba nie oglądał tego rozwiązania na żywo. Z tego powodu ciężko mi odnieść się do reszty wynurzeń autora wątku.
Z komentarzy wnioskuję, że rozwiązanie to bardziej odnosi się do systemu opracowanego dla poprzedników O2, więc powstrzymałbym się przez bezkrytycznym stosowaniem tego rozwiązania w O2.
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Po podłączeniu kostki do silniczka mam na 1 i 4 ok 8,5V dalej zdemontowałem ten silniczek wywaliłem elektronike i podpiełem pod od zasilacza 12V sam silnik, stoi w miejscu wydaje jakies dzwieki cykania, tak jak by miał uzwojenie zawalone.
[ Dodano: Sro 10 Gru, 14 16:37 ]
Ściągam inny silniczek z allegro, dam znać jak go dostane i zamontuje.
Po podłączeniu kostki do silniczka mam na 1 i 4 ok 8,5V dalej zdemontowałem ten silniczek wywaliłem elektronike i podpiełem pod od zasilacza 12V sam silnik, stoi w miejscu wydaje jakies dzwieki cykania, tak jak by miał uzwojenie zawalone.
[ Dodano: Sro 10 Gru, 14 16:37 ]
Ściągam inny silniczek z allegro, dam znać jak go dostane i zamontuje.
Masz to samo, przed czym ja swoją wycieraczkę czasowo uratowałem - zatarta ośka wycieraczki.
Jak jeszcze mechanizm był w stanie z ledwością się poruszać, po demontażu mechanizmu z samochodu, wyjęciu zeń elektroniki i nałożeniu w korpus przekładni smaru na pełno, puściłem mechanizm by pracował kilka godzin ciągle - tak, by smar pod swoim ciśnieniem wywoływanym ruchem przekładni zębatej, spróbował dostać się do ośki mechanizmu. Po półtora roku mechanizm dopomina się chyba o powtórkę operacji :-)
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Witajcie, sciagnełem inny silniczek uzywany i lipa też stoi w miejscu.
Jak wcześniej sprawdzałem elektryke od kierownicy, doszłem do przekaznika pod kierownicą, ktòry załącza sie z manetką od tylniej wycieraczki i tu pojawił sie nowy problem.
Do gniazda przekaźnika dochodzą dwa grube kable( nie wiem poco) a od wycieraczki jest inny kabelek cienki, więc coś musi być pomiędzy.
Na tą chwile nie mam pomysłu co dalej
Ja uratowalem swoj zatarty silnik na rufie. Byl moment gdzie juz tak slimaczyl sie az w koncu niczym na sportowo przyjął pozycje vertykalna.
Kupilem preparat penetrujacy hybrydowy podwazylem oring na szybie i na otwartej klapie wpsikalem kilka razy. Co ciekawe i najważniejsze dla mnie w tej historii, że nic nie rozkrecalem.
potem wlaczylem wycieraczke i pomagalem recznie jakkolwiek to zabrzmi :diabelski_usmiech i ledwo ale ruszylo.
powtarzalem to co tydzień i po miesiacu jak nowa. Miota nia teraz jak szatan. Mialem szczęście ze nie musiałem używać stad mialem wene na eksperymenty. Udało sie.
Aha przod tez juz zwalnial kilka strzałów i latają jak na 24 voltach :szeroki_usmiech
Witam,
U mnie wycieraczka również nie działa. Podłączyłem żarówkę 12V do pinu 1 i 4. Żarówka swieci - tylko bez przerwy, bez względu, czy manetka jest w pozycji włączonej, czy wyłączonej! Czy tak ma być? Spłuczka działa.
Komentarz