Jak sprawdzic wycieraczke tylną Kombi 1,9TDI 2005

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zami555
    Classic
    • 2013
    • 5

    Jak sprawdzic wycieraczke tylną Kombi 1,9TDI 2005

    70 kafli za Rapida?!? Nie grzesz! Opanuj się :diabelski_usmiech
    A schodzace ze sceny Megane kombi? Piękny rabat można dostać... Albo Astra kombi...
  • ALIASpl
    Classic
    • 2011
    • 7

    #2
    Jak sprawdzic wycieraczke tylną Kombi 1,9TDI 2005

    Witam,
    Wycieraczka nie działa, elektryk zalecił wymianę na nową, ale nie jest pewien czy to padła wycieraczka.
    Rozbierałem pokrywę od klapy tylnej i doszłem do wtyczki od sterownika, są tam cztery piny.
    Niech ktoś mi opisze jak mam sprawdzić miernikiem czy od strony kierownicy jest wszystko ok i wina leży tylko w silniczku.

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez ALIASpl
      Wycieraczka nie działa, elektryk zalecił wymianę na nową, ale nie jest pewien czy to padła wycieraczka.
      zmień elektryka jak nie sprawdził silniczka przy wycieraczce czy dobry.
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • ALIASpl
        Classic
        • 2011
        • 7

        #4
        Czy Ty wiesz jak sprawdzić silniczek i elektronikę przy wycieraczce? bardzo by to pomogło, być może jakiś przekaźnik jest do wymiany i nie trzeba wymieniać silniczka za 330 brutto(nowy).

        Komentarz

        • robreg
          L&K
          • 2010
          • 1195
          • Octavia I (1U2)
          • AXP 1.4 MPI 75 KM

          #5
          Zamieszczone przez piotrek_os
          Zamieszczone przez ALIASpl
          Wycieraczka nie działa, elektryk zalecił wymianę na nową, ale nie jest pewien czy to padła wycieraczka.
          zmień elektryka jak nie sprawdził silniczka przy wycieraczce czy dobry.
          cwana gapa... biorąc pod uwagę to, że w module silnika jest trochę elektroniki zakopanej, nie jest to takie proste. Wystarczyło, że sprawdził, że dochodzi zasilanie i reszta go .... bo mu za to nikt nie zapłaci.

          ALIASpl trzeba wymontować silnik wycieraczki z samochodu, zdjąć pokrywę przekładni i elektroniki, wydłubać elektronikę z obudowy wycieraczki i dopiero potem można sprawdzić sam silnik - wcześniej moduł elektroniki może wykryć przeciążenie silnika i nawet wycieraczką nie drgnie.
          Pozdrawiam, Robreg.
          ----
          furmanka.blogspot.com fan ;-)

          Komentarz

          • ALIASpl
            Classic
            • 2011
            • 7

            #6
            Nie ma sensu sprawdzać czy silnik sam działa, bo i tak elektroniki osobno nie dostane.

            Pokrywę już miałem ściągniętą, silniczek zdemontowany.

            Ja potrzebuje informacji gdzie ma się pojawić napięcie na wtyczce i jak wygląda schemat od sterowania.

            Komentarz

            • Marian 2
              L&K
              • 2007
              • 1086
              • Octavia I combi (1U5)
              • AQY 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Jeżeli kogoś to zainteresuje, i poczuwa się na siłach do samodzielnej budowy sterownika, tu jest gotowe rozwiązanie:

              W przeciwnym wypadku pozostaje tylko zakup nowego kompletu silnik/sterownik.

              Komentarz

              • ALIASpl
                Classic
                • 2011
                • 7

                #8
                Wygląda na to że na 2 ma być podany + a na 3 -


                Ide sprawdzić odezwe sie za 1h.

                Komentarz

                • robreg
                  L&K
                  • 2010
                  • 1195
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                  #9
                  w O2 na pewno nie ma elektrozaworu pompki spryskiwacza. Ktoś, kto habilitował się na elektrodzie chyba nie oglądał tego rozwiązania na żywo. Z tego powodu ciężko mi odnieść się do reszty wynurzeń autora wątku.

                  Z komentarzy wnioskuję, że rozwiązanie to bardziej odnosi się do systemu opracowanego dla poprzedników O2, więc powstrzymałbym się przez bezkrytycznym stosowaniem tego rozwiązania w O2.
                  Pozdrawiam, Robreg.
                  ----
                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                  Komentarz

                  • ALIASpl
                    Classic
                    • 2011
                    • 7

                    #10
                    Piny 1 i 4 nie ma napięcia.

                    4 to masa więc obstawiam że z +12V cos sie stało.

                    Bezpieczniki są całe, chce sprawdzić przekażnik czy od niego wychodzi napięcie tylko nie wiem jaki to.

                    Komentarz

                    • robreg
                      L&K
                      • 2010
                      • 1195
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXP 1.4 MPI 75 KM

                      #11
                      Bezpiecznik SC41 zabezpiecza obwód wycieraczki tylnej szyby.

                      Jesli bezpiecznik ten jest na pewno sprawny, uszkodzeniu uległ przewód idący do pinu numer 1. Ma on z bezpiecznikiem bezpośrednie połączenie.

                      Bez sprawdzenia zasilania na pinie nr 1 nie ma co iść dalej.
                      Pozdrawiam, Robreg.
                      ----
                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                      Komentarz

                      • ALIASpl
                        Classic
                        • 2011
                        • 7

                        #12
                        Po podłączeniu kostki do silniczka mam na 1 i 4 ok 8,5V dalej zdemontowałem ten silniczek wywaliłem elektronike i podpiełem pod od zasilacza 12V sam silnik, stoi w miejscu wydaje jakies dzwieki cykania, tak jak by miał uzwojenie zawalone.

                        [ Dodano: Sro 10 Gru, 14 16:37 ]
                        Ściągam inny silniczek z allegro, dam znać jak go dostane i zamontuje.

                        Komentarz

                        • robreg
                          L&K
                          • 2010
                          • 1195
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez ALIASpl
                          Po podłączeniu kostki do silniczka mam na 1 i 4 ok 8,5V dalej zdemontowałem ten silniczek wywaliłem elektronike i podpiełem pod od zasilacza 12V sam silnik, stoi w miejscu wydaje jakies dzwieki cykania, tak jak by miał uzwojenie zawalone.

                          [ Dodano: Sro 10 Gru, 14 16:37 ]
                          Ściągam inny silniczek z allegro, dam znać jak go dostane i zamontuje.
                          Masz to samo, przed czym ja swoją wycieraczkę czasowo uratowałem - zatarta ośka wycieraczki.

                          Jak jeszcze mechanizm był w stanie z ledwością się poruszać, po demontażu mechanizmu z samochodu, wyjęciu zeń elektroniki i nałożeniu w korpus przekładni smaru na pełno, puściłem mechanizm by pracował kilka godzin ciągle - tak, by smar pod swoim ciśnieniem wywoływanym ruchem przekładni zębatej, spróbował dostać się do ośki mechanizmu. Po półtora roku mechanizm dopomina się chyba o powtórkę operacji :-)
                          Pozdrawiam, Robreg.
                          ----
                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                          Komentarz

                          • ALIASpl
                            Classic
                            • 2011
                            • 7

                            #14
                            Witajcie, sciagnełem inny silniczek uzywany i lipa też stoi w miejscu.
                            Jak wcześniej sprawdzałem elektryke od kierownicy, doszłem do przekaznika pod kierownicą, ktòry załącza sie z manetką od tylniej wycieraczki i tu pojawił sie nowy problem.
                            Do gniazda przekaźnika dochodzą dwa grube kable( nie wiem poco) a od wycieraczki jest inny kabelek cienki, więc coś musi być pomiędzy.
                            Na tą chwile nie mam pomysłu co dalej

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #15
                              Ja uratowalem swoj zatarty silnik na rufie. Byl moment gdzie juz tak slimaczyl sie az w koncu niczym na sportowo przyjął pozycje vertykalna.

                              Kupilem preparat penetrujacy hybrydowy podwazylem oring na szybie i na otwartej klapie wpsikalem kilka razy. Co ciekawe i najważniejsze dla mnie w tej historii, że nic nie rozkrecalem.
                              potem wlaczylem wycieraczke i pomagalem recznie jakkolwiek to zabrzmi :diabelski_usmiech i ledwo ale ruszylo.
                              powtarzalem to co tydzień i po miesiacu jak nowa. Miota nia teraz jak szatan. Mialem szczęście ze nie musiałem używać stad mialem wene na eksperymenty. Udało sie.

                              Aha przod tez juz zwalnial kilka strzałów i latają jak na 24 voltach :szeroki_usmiech

                              Komentarz

                              • dzejms68
                                Classic
                                • 2014
                                • 2

                                #16
                                Witam,
                                U mnie wycieraczka również nie działa. Podłączyłem żarówkę 12V do pinu 1 i 4. Żarówka swieci - tylko bez przerwy, bez względu, czy manetka jest w pozycji włączonej, czy wyłączonej! Czy tak ma być? Spłuczka działa.

                                Komentarz

                                • Jamilko
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 90

                                  #17
                                  Zamieszczone przez pedros
                                  Kupilem preparat penetrujacy hybrydowy
                                  A może pochwalisz się co dokładnie kupiłeś? Jakiś namiar, foto dla innych userów?
                                  O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
                                  Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Jamilko
                                    Zamieszczone przez pedros
                                    Kupilem preparat penetrujacy hybrydowy
                                    A może pochwalisz się co dokładnie kupiłeś? Jakiś namiar, foto dla innych userów?
                                    W kazdym sklepie z pierdołami. Jest znakomity, kładzie na plecy inne wielofukcyjne :diabelski_usmiech 40 :diabelski_usmiech itp



                                    Nigrin Hybrydowy Preparat.

                                    Nie chce kryptoreklamy robić ale u mnie sukces

                                    Komentarz

                                    Pracuję...